SOLUCIONS
Repte 1 - #jopersonalitzoRE-VOLTA
FEM QUE FUNCIONI!
Acompanyament dels docents d'ESO en el procés de canvi per posar l'alumnat al centre de l'aprenentatge.
Ideació
ACOMPANYAMENT AL PROFESSORAT DE SECUNDÀRIA PER DONAR-LOS EINES PER CREAR ESPAIS PARTICIPATIUS A L'AULA
Focus
DE QUINES MANERES PODRÍEM ACOMPANYAR ELS DOCENTS DE SECUNDÀRIA PER ACONSEGUIR QUE L'ALUMNAT SIGUI EL CENTRE DE L'APRENENTATGE A TRAVÉS DE METODOLOGIES PARTICIPATIVES I AIXÍ FOMENTAR LA MOTIVACIÓ DE L'ALUMNAT?
Xarxa
Té molta capacitat d'arrelar al barri, ja que el projecte ofereix un acompanyament molt complet i holístic en totes les fases del procés de canvi.
Contactarem amb l'equip directiu dels instituts i els explicarem el projecte de manera presencial.
Desenvolupament
Fases: Sensibilització del agents de canvi-->Conèixer experiències d'iguals =motivació -> tallers/formació incial -> acompanyament presencial -> recursos online/guies -> experiència pilot -> avaluació de l'experiència -> aplicació amb acompanyament.
La persona destinatària podrà tenir un acompanyament pel canvi:
- Conèixer altres experiències
- Tallers/formacions
- Mentoria i discussions grupals
- Recursos digitals
Sostenibiliat
Caldran diners per finançar el projecte; persones acompanyants, mentores, formadores; contactes amb docents d'altres centres que hagin dut a terme i fomentat experiències semblants; web amb recursos, guies, espais per compartir experiències...
Impacte
Projecte revolta - (acompanyament) -> DOCENT COM A AGENT ACTIU DE CANVI - (a través) -> DEL CANVI METODOLÒGIC POSANT L'ALUMNAT AL CENTRE - (a fi de) -> MILLORAR LA MOTIVACIÓ A L'AULA - (per aconseguir) - MÉS I MILLORS APRENENTATGES - ( i així) -> MINIMITZAR L'ABANDONAMENT ESCOLAR. Arribar a crear l'estabilitat del projecte perquè el centre sigui un reflex per altres centres (crear xarxa).